
Duvel
x
Iwan Smit
De vraag
Creeeren een mediagenieke samenwerking met een relevante jonge kunstenaar om samen het nieuw Duvel Designer glas te ontwikkelen?
Ons antwoord
Kunstenaar Iwan Smit ontwerpt Duvel glazen voor het maken van échte verbinding - Iconisch Duvel glas als ijsbreker voor meer offline contact
Ben jij een honden- of kattenmens? Deze typische vraag uit de online date-wereld vormt het uitgangspunt voor niet één, maar twee nieuwe Duvel Designer Glazen. Eén glas wordt gesierd door verschillende mythische katten en de ander door brutale honden. Voor de nieuwste editie(s) van de Duvel Collection werkt het biermerk samen met Rotterdamse kunstenaar Iwan Smit. Iwan en Duvel vinden elkaar in de behoefte voor het aangaan van échte verbinding in de échte wereld: van kroegpraat tot intieme gesprekken. De glazen zijn een ijsbreker om je liefde voor kat of hond te bespreken; meer is er volgens Duvel en Iwan niet nodig om contact te leggen. De nieuwe designer glazen zijn in beperkte oplage verkrijgbaar.
Ter ere van de nieuwe glazen creëert Duvel, in samenwerking met The Offline Club stamtafels in kroegen door het hele land. Deze tafels, uitgerust met telefoonbox, ijsbrekers en intieme tafellamp, zijn de perfecte plek voor je eerste date, een biertje met je oude vriend of het ontmoeten van nieuwe mensen. Echte verbinding maak je immers in de offline wereld en de nieuwe Designer glazen zijn daar een perfect hulpmiddel bij.
Het resultaat
Een multimediale campagne met hierin een combinatie van earned en paid media. Gedurende de campagne periode werd er een miljoenen bereik gecreëerd. Er werd met het designer gals geproost in landelijke podcasts, in een video serie op Instagram, aan stamtafels door het hele land, op speciale offline club events, in lifestyle media, tijdens de grootste lancering in Rotterdam en door vele mensen thuis nadat zij hun glas hebben bemachtigd in een van de supermarkten of slijterijen.





